Skip to content

Selkokielinen Työväen Musiikkitapahtuma

Työväen Musiikkitapahtuma järjestetään torstaista sunnuntaihin päivämäärillä 23.-26.7.2026.
Työväen musiikkitapahtuma järjestetään Tervasaaressa UPM Tervasaaren paperitehtaan ja Myllysaaren museon pihalla. Katuosoite on Kanavanranta 3. Katso paikka kartasta
Aluekartta  lisätään sivuille myöhemmin.
Jos sinulla on kysyttävää, sähköpostia voit lähettää osoitteeseen info@musarit.fi

Liput ja hinnat
Työväen musiikkitapahtuman liput on myynnissä Tiketissä.
Tapahtumapäivänä lippuja voi ostaa myös portilta.

Lippujen vaihto rannekkeeseen
Kun olet ostanut lipun, niin sen voi vaihtaa tapahtumarannekkeeseen noin kaksi viikkoa ennen tapahtuman alkamista tapahtumatoimistossa.
Toimiston osoite on Tehtaankatu 5 A 1.
Jos olet jo vaihtanut rannekkeen, voit mennä suoraan pääportista sisään. Jos sinulla ei ole vielä ranneketta, voit vaihtaa sen alueen rannekkeenvaihtopisteessä. Sen jälkeen voit mennä pääportista sisään.
Tapahtuma-alueelle pääsee sisälle vain rannekkeella. Kaikki liput vaihdetaan rannekkeeseen.
Kun sinulla on ranneke, niin voit poistua alueelta ja palata sinne takaisin niin monta kertaa kuin haluat. Sinun täytyy näyttää ranneketta portilla, niin pääset sisään alueelle.

Maksavan asiakkaan seurassa saapuva avustaja pääsee ilmaiseksi tapahtumaan. Avustaja saa oman rannekkeen tapahtumapäivänä rannekkeenvaihtopisteestä. Avustettavan täytyy olla silloin mukana.
Pidä hyvää huolta lipustasi. Älä laita lipustasi kuvaa mihinkään sosiaalisen median sivulle tai mihinkään internet sivulle. Joku voi kopioida lippusi viivakoodin ja varastaa lippusi.
Jotkut ammattiliitot ja osastot tarjoavat omille jäsenilleen alennuksia lipuista. Niistä saa lisätietoa lipunmyyntisivulta.
Työväen musiikkitapahtumasta löydät tietoa myös täältä:
Facebook
Instagram
Youtube
Flickr

Turvatarkastus
Pääportilla on turvatarkastus. Järjestyksenvalvoja katsoo ja tunnustelee käsin kyljistä ja jalkojen sivusta, ettei sinulla ole mitään kiellettyä mukanasi taskuissasi.
Myös laukut ja reput täytyy avata ja näyttää järjestyksenvalvojalle.
Tapahtumaan ei saa tuoda mukanaan omia alkoholijuomia, eläimiä, sateenvarjoja tai muita kiellettyjä ja vaarallisia esineitä.
Tapahtuma-alueella myydään kertakäyttösadetakkeja.
Jos sinulla on mukana jotain mitä et tapahtumassa tarvitse, niin voit laittaa sen säilytykseen. Pääportilla on tavarasäilytyspaikka. Säilytys maksaa 2 euroa.

Saapuminen
Työväen Musiikkitapahtuman alue on Valkeakosken keskustassa. Linja-autoasema on vieressä.
Tampereelle on matkaa 30 kilometriä. Tampereen ja Helsingin suunnasta pääsee hyvin linja-autolla. Lähin juna-asema on Toijalassa. Sinne on matkaa 20 kilometriä.
Nysse kulkee Tampereelta Valkeakoskelle. Vyöhyke on ABC. Valkeakosken liikenteen linja-autot kulkevat tapahtuman aikana.
Helsingin ja Hämeenlinnan suunnasta matkustavat voivat saada alennuksia matkalippuihin. Siitä tulee tietoa myöhemmin.
Aikatauluja löytyy osoitteista Matkahuolto and Nysse.
Ilmaiset yöbussit lähtevät tapahtuma-alueen vierestä, kun viimeinen esiintyjä on lopettanut esityksensä. Yöbusseilla pääsee Tampereelle ja Toijalaan.

Majoitus
Jos tarvitset majoitusta, voit ostaa sen tapahtumatoimistosta. Sähköpostiosoite on info@musarit.fi ja puhelinnumero on 040 525 7177.
Tarjolla olevat majoitukset löydät info sivulta majoitus kohdasta.
Hinta ja lisätiedot majoitusvaihtoehdoista tulevat myöhemmin.
Maksaminen
Musiikkitapahtumassa voi maksaa pankkikortilla ja luottokortilla. Käteisellä voi maksaa vain joillakin tietyillä kassoilla.
Lähin pankkiautomaatti on liikekeskus Koskikarassa. Osoite on Valtakatu 9-11.

Syöminen ja juominen
Saat tuoda mukanasi alkoholittoman juomapullon, esimerkiksi vesipullon.
Pullon pitää olla läpinäkyvä ja se saa olla puolen litran kokoinen.
Saat avata sen vasta kun olet sisällä tapahtuma-alueella.
Tapahtuma-alueella myydään monenlaista syötävää ja juotavaa.
Festivaaliravintoloissa myydään alkoholijuomia.
Festivaaliravintola Jylhävaara on auki myöhään yöhön.
Valkeakosken keskustassa on kahviloita ja ravintoloita.

Tasa-arvo
Musiikkitapahtumaan saavat kaikki tulla sellaisina kuin ovat.
Ketään ei saa syrjiä eikä häiritä iän, sukupuolen, seksuaalisen suuntautumisen, koon, ihonvärin, toimintakyvyn, terveydentilan, varallisuuden, kielen, uskonnon, kulttuurin tai muun ominaisuuden takia.
Kehenkään ei saa koskea ilman lupaa. Ketään ei saa millään tavalla ahdistella.
Jos sinua tai läheistäsi häiritään, syrjitään tai kohdellaan asiattomasti, kerro siitä heti henkilökunnalle.
Käyttäydy myös itse asiallisesti ja kunnioita muita ihmisiä.

Ympäristöstä huolehtiminen ja kierrätys
Musiikkitapahtumassa lajitellaan jätteet.
Voit kysyä neuvoa henkilökunnalta, jos tarvitset apua jätteiden lajittelussa.
Tässä asioita, joita voit tehdä itse ympäristön suojelemiseksi:
-Tule paikalle bussilla, junalla tai polkupyörällä. Jos tulet autolla niin tule jonkun kaverin tai useamman kaverin kanssa yhdessä.
-Vie roskat aina roskikseen ja laita jätteet oikeaan kierrätysastiaan.
-Palauta ostamasi juomatölkki panttipisteeseen niin saat takaisin 1 euron.

WC:t eli vessat
Tapahtuma-alueella on invavessoja ja tavallisia vessoja. Älä pissaa pusikoihin tai veteen.
Jylhävaarassa on tavallinen vessa.
Myllysaaren museon vessassa voi käydä silloin kun museo on auki.

Löytötavarat
Joskus ihmiset hukkaavat tapahtumissa tavaroitaan.
Kadonneet tavarat viedään tapahtumatoimistolle seuraavana päivänä klo 12. Voit käydä sieltä kysymässä, jos olet hukannut jotain tapahtuma-alueelle.
Jos löydät jonkun tavaran, vie se tapahtumatoimistolle.
Tavarat, joita kukaan ei ole toimistolta hakenut, viedään Valkeakosken poliisiasemalle sen jälkeen, kun musiikkitapahtuma on kokonaan loppunut.
Poliisiaseman osoite on Apiankatu 5.

Tupakointi
Tupakointi ja sähkötupakointi on sallittua vain erikseen merkityllä tupakointialueella.
Teltoissa ei saa tupakoida.
Esiintymislavojen lähellä ei saa tupakoida.

Valokuvaaminen
Saat valokuvata omalla kännykällä tai pokkarikameralla itsellesi festivaalimuistoja ja kuvia esityksistä.
Esityksiä ei saa nauhoittaa videolle ilman lupaa.
Järjestelmäkameralla saa kuvata vain etukäteen haetun luvan kanssa.
Kun kuvaat, ota muut ihmiset huomioon äläkä ota heistä kuvia ilman lupaa.
Joillakin esiintyjillä saattaa olla omat säännöt valokuvaamisesta. Järjestyksenvalvojilta voi kysyä tarkemmin esiintyjien säännöistä.